Articole
How video Production Affects Student Engagement: An Empirical Sudy of MOOC Videos
link
Din acest studiu am aflat următoarele:
-
Calitatea, stitlul și entuziasmul contează. Elevii urmăresc mai mult și sunt mai interesați atunci când filmul este realizat special pentru
mediul online. Filmele care conțin profesori la tablă, de exemplu, sunt mai puțin urmărite.
- Filmele cu ritm alert sunt mai apreciate de elevi. Elevii pot urmări online la viteze mai mari decât viteza cu care este prezentată lecția în clasă.
- A fost infirmată ipoteza conform căreia, ca elevii să înțeleagă mai bine trebuie ca profesorul să vorbească mai rar (mai puține cuvinte pe minut.)
-
Deși micile pauze din timpul lecției la clasă sunt benefice pentru înțelegere. În mediul online, nu este necesar ca filmele educaționale să conțină pauze pentru că
elevul poate opri/porni filmul când dorește. Concluzia este că la montaj se recomandă exluderea pauzelor din discurs.
- Se observă că unii elevi urmăresc doar câteva minute din lecții. Din această cauză, primele 3 minute din lecție trebuie să fie cât mai bine optimizate pentru a transmite maximum de informație.
- Recomandarea este ca un film să dureze aproximativ 6 minute.
- Filmele cu caracter informal sunt mai apreciate spre deosebire de cele în care un profesor este filmat cu explică la tablă.
- Filmele în care scrisul apare în același timp cu explicația (gen Khan Acad.) sunt mai apreciate și mai urmărite față de filmele în care se prezintă pagini întregi din PowerPoint cu explicații.
Effective Educational Videos
link
Din acest studiu am aflat următoarele:
-
La realizarea materialelor educaționale digitale este nevoie să ținem cont de capacitatea limitată a memoriei de scurtă durată. Să proiectăm lecțiile în așa fel încât capacitatea memoriei de scurtă
durată să nu fie depășită. Pentru a arăta foarte precis care este informația importantă, care trebuie memorată, se va accentua prin diferite tehnici părțile acestea. (subliniere, culoare, mișcare, etc...)
-
Conținutul trebuie segmentat în așa fel încât să expună elevul la unități mici și bine definite de informație. Elevului îi vor fi prezentate unități mici de materie pentru a-i da control
asupra ritmului de asimilare.
-
Se recomandă eliminarea din filme a artefactelor ne-esențiale, a muzicii, a desenelor care nu aduc valoare lecției astfel încât acestea să nu distragă atenția și să nu mărească inutil efortul
cognitiv al elevului.
- Folosirea submodalităților în mod corect este esențială. De exemplu aceeași informație este recomandabil să fie prezentată în același timp atât pe canalul vizual cât și pe cel auditiv.
Prezentarea unei informații doar pe canalul vizual în mai multe forme încurcă învățarea, înțelegerea și măresc efortul cognitiv. De exemplu dacă avem o anumație și lângă ea explicații în mod text.
Elevul trebuie să fie atent atât la animație cât și la text. În acest caz, este recomandabil să înlocuim textul cu sunet (voce). Astfel, elevul vede animația și aude explicațiile ceea ce face mai ușor de înțeles.
- Studiile arată că tipul de urmărire al unui film educațional este în jur de 6 minute
- În filmele educaționale se recomandă stilul de conversație informal față de cel academic. Elevii sunt mai receptivi la acest stil.
- Se recomandă ritm alert și entuziasm.
- Elevii cărora li s-a cerut înainte de urmărirea filmului, să fie atenți la anumite aspecte din film sau să descopere, în film, răspunsul la o anume întrebare, au fost mai receptivi și au învățat mai mult.
- Atunci când urmărirea filmelor a fost parte din tema de acasă, s-a observat o îmbunătățire a calității învățării semn că cele două metode de învățare se potențează reciproc.
În resursele de tip text oferite gratuit de mquest.ro au fost folosite traduceri și adaptări din platforma https://chingatome.fr